resultaat: 
00003Secretarie Archief Kampen
Archiefvorming en -selectie Tijdens de oorlog is de zorg voor het archief steeds op een hoog niveau gebleven. In een nota van april 1945 gaat de registrator ter secretarie uitvoering in op deze kwestie (scan 1). Na de oorlog ontstonden er grote achterstanden. In een nota, gedateerd 24 oktober 1946, gericht aan de gemeentesecretaris gaat het hoofd van de afdeling Registratuur v.d. Kamp nader in op deze problematiek. De kern van de problematiek was de personele bezetting: twee registratoren en één schrijver-typist. De normale werkzaamheden bestonden uit het boeken van de ingekomen en uitgaande stukken, het verzenden van de uitgaande post, het aantekenen van stukken, die om advies of ter kennisneming gingen naar de verschillende commissies of bedrijven, het opbergen in de dossiers van de afgedane stukken: het ging hier om lopende zaken. De nota spreekt over een toename van stukken, 'papierlawine', na de bevrijding. In 1945 waren er 8.000 ingekomen stukken en eind 1946 11.000 stukken. Dit resulteerde in een achterstand bij het opbergen van 5.000 stukken. Ook de eens per maand verrichtte controle op de afdoening der stukken kwam in het geding.
Bestandnaam:
Geschiedenis archief SAK 2.pdf
Duurzaam webadres
Download
Dit bestand is niet beschikbaar voor downloaden.